www.levneucto.wbs.cz - mzdy, účetnictví, daně, náhradné plnění, ...

Uskutečněné lyžařské akce rok 2012

29.12.2012 Orlické hory - Vrchmezí
Vážení,
já skoro ani nic psát nemusím, protože se stačí podívat. Krásný, rychlý přemrzlý sníh, ale ono to jde i plužit a zatáčet. Celý den na tuhý modrý, který ale dáváme opakovaně. Perfektně upravené stopy i na Pěticestí pravým traverzem nad Orlickým Záhořím a Bunkrovkou zpět. Opět jsou podmínky nad očekávání a celý hřeben je sjízdný včetně Luisina údolí a nad sjezdovky. Sjezdovka je dnes hodně zmrzlá, plotnou jedeš bez možnosti ovládání a když dokloužeš na větší množství sněhu, tak je těžké jej na běžkách prorazit. I pivko jsme v pohodě stihli a spokojeni se vracíme domů. Bezva parta umocňuje parádně prožitý den. Díky Vám všem.

26.12.2012 Orlické hory - Pěticestí
Je teplo, těžký, přemrzlý sníh. Namazat moc nejde, ale na bruslení ideální, souvislá sněhová pokrývka. Nesvítí sluníčko, ale neprší. Sjezdovka do Deštné jde bezpečně sjet. "V Orlici bude také dobře". No, nebylo, od sjezdovek k Orlici není otevřená ani jedna restaurace, vracíme se do Prahy, kde nacházíme poslední místo a nenecháme se odradit, že budeme dlouho čekat, však do odjezdu busu máme spoustu času. Bezva parta, příjemný sváteční den, i když stromy dnes ozdobené nejsou. Díky za pěkný den.

22.12.2012 Orlické hory - Vrchmezí
V pátek volají nedůvěřivci, jestli to myslím vážně a jestli je na Orlických po týdenní oblevě v Náchodě na čem lyžovat. Neskutečně parádní podmínky a příroda. Však mrkněte, Orlické hory obleva naštěstí nepostihla, jsou jako v Mrazíkovi. Nikdo nevěřil, že by to mohlo být až takto parádní. Jedeme na modrý ve vyžehlených stopách na Vrchmezí. Nad Polomským sedlem vidíme zvláštní, nádherný pohled na hřeben Krkonoš. Deštné je lehce v oparu, který postupně čím výš, tím víc houstne a jako podle pravítka šedivý smog, který jakoby rovně uřízl celý hřeben Krkonoš od Černé hory po Rýchory. Ten hřeben Krkonoš je čistý jako na dlani. A když jedeme s Vrchmezí do Polska, podobně ze smogu leze Borůvková hora s Kraličákem a ještě je tam pruh osvícený sluníčkem. Přeji Vám to zažít, vidět. Nesvítí sluníčko, přesto je to jeden z překrásných lyžařských výletů, také díky partě lidí, která se sešla. Díky všem i těm nahoru moc díky. Neváhejte, vyjeďte, ať Vám ta paráda neroztaje.

15.12.2012 Karlów
Dnes by psa nevyhnal, ale my samozřejmě jedeme a ještě na Karlów. Fotky lepší nemáme, jen z mobilu a navigace. Na louce je upravené kolečko 3,2 km, které objedeme a jedeme na Bátorow (svačina v altánu) lesem ve stopě od auta. Docela to jde. Celý den s menší, či větší intenzitou mrholí. Přesto, že jsme mluvili o možnosti po silnici sjet do Machovské Lhoty, docela se těším na parkoviště do auta. Jenže když dojedeme k parkovišti, Liduška říká "jela bych do Machovské Lhoty na lyžích". Tak tedy hoši jedou auty a děvčata jedeme na lyžích. Jo, jde to, cesta není posypaná, auty udusaná, dojedeme až k Lindmanům, kde jsme skoro dřív než hoši auty, která jim po silnici klouzala jako sáně. Rozmrzám až doma ve vaně. 27 km (38 VOLT km).

8.12.2012 Orlické hory - Pěticestí
Fantazie, neskutečně, krásné počasí a prašánek. Ve stínu se nedá postávat, ale na sluníčku je jako za kamny a přitom stoupáme na modrý. V pohodě jsme se na Pěticestí otočili a vrátili na Šerlich - 26 km (37 VOLT km). Příroda jako v pohádce, neváhejte, nečekejte, až roztaje.

28.11.2012 - 2.12.2012 První namazání
Přesto, že odjížíme bez známek po sněhu, předpověď slibuje, že na čtvrtek v noci nám napadne 30 cm sněhu. Ve středu jdeme Javořím dolem. Ve čtvrtek, protože nenapadlo ani ň jdeme po cestách, které na lyžích nejezdíme nad Černý Důl. V pátek máme již bílo a celý den padá, ale na lyže to ještě není a dole je smog, jdeme tedy nahoru na Luční b., dolů k Strzecha Akademicka, k Obří a zpět přes Výrovku a Lišku. V sobotu jedeme na běžkách, protože není podklad, tak volíme asfaltky - vodovodní nad Tetřevky a nahoru (dolů je to se sněhem špatné) Dvorská, Luční a zpět. Zde už je to paráda na prašánku se vozit. Celý den krásný slunečný s viditelností jako na dlani. V neděli padá, ale kolem Lučin je sněhu stále málo. Zahrádky jsem po louce sjela. Stále platí, že na předpověď počasí se nedá spolehnout. A jak jsem jim tentokrát chtěla věřit. No, proběhali jsme cesty, které na lyžích objíždíme, podívali jsme se, na místa, kde většina z nás ještě nebyla a poprvé jsme namazali a vyjeli. Kytara nezahálela a několik písniček jsme také oprášili. Bezva parta, pěkný, pohodový pobyt. Díky personálu, všem zúčastněným i těm nahoru, díky.

20.4.2012 Poslední namazání
Lyžařskou sezónu jsme myslím důstojně ukončili v Řešetově Lhotě. Velký dík patří Romanovi, který udělal krásnou prezentaci z fotek z 36. ročníku Zimy na náchodsku a za překvápko s tričky. Díky všem vedoucím (zvlášť Pomaloušům), kteří se postarali, aby se všechny naplánované akce uskutečnili, díky všem, kteří se účastnili na zájedových přejezdech, protože na každém obsazeném místě záleží, jestli pojedeme, nebo ne. Díky všem, kteří jste se přišli bavit a tím tuto akci podpořili. Omluva těm, kteří nic nedostali, opět jsem byla nespravedlivá, snad tedy příště. Přesto si Vás všech moc vážím a jsem ráda, že 36. letá tradice Zimy na náchodsku žije a žije díky Vám. Díky! Přátelé, ale to si neodpustím Vláďa (75 let) mladík, protože jako jediný z Červeného Kostelce s náma jel na zmrzlé Krkonoše. Smekám a přeji stálé zdraví, jasně, že si přeju, abych na tom byla jednou stejně a i Vy všichni. Věk nás přece nemůže rozhodit, že?!

24.3.2012 Orlické hory - Pěticestí, Anenský vrch
No, když mrknete na tyto fotografie, tak co bych k nim asi tak mohla napsat - častěji mažeme, protože sníh je ostrý, je to trochu jako jarní firn. Můžeme se 24. března divit? Takže trochu nadření, ale šťastní, že je jak je. Díky všem za parádní den - 26 km (37 VO LT KM).

17.3.2012 Rýchory
Krásné počasí nám přidává na spokojenosti. Jedeme z Pomezek přes Rýchory do Svobody a na lyžích až k lesu nad Svobodu, takže paráda. Na louce k Rýchorskému kříži pár metrů sněhu chybí, ale na sundání běžek to není. Parádní den díky všem.

10.3.2012 Orlické hory - Vrchmezí
Opět nemám proč naříkat, naopak, prostě nám do rána napadl prašan, který velmi zpříjemnil lyžování a my jsme si ten den parádně užili - 21 km (29 VO LT KM).

3.3.2012 Krkonoše
Před 8.00 hod. odcházíme z Pece pod Sněžkou přes Richtrovy boudy na Výrovku (občerstvení), přes Luční horu, Luční B., Stříbrné návrší, Malý Šišák, Špindlerovku, bývalou Petrovu b., Dívčí a Mužské kameny, Vysoké Kolo, Sněžné jámy, Voseckou b., Krakonošovu snídani, kolem Mumlavy do Harrachova - 38 těžkých km. Překrásný den s kontrastní viditelností, bezvětří. Sníh zmrzlý, ostrý a rychlý, na sluníčku trochu měkne. Snažíme se mazat od tuhých vosků po klistry, až pochopíme, že ať namažeme co namažeme je to jen na pár metrů. Většina z nás (mimo bruslařů), dřív, nebo později bere lyže na ramena a vystoupá kopec, někdo s něma i schází. Je to makačka, ale ta jasná viditelnost na okolní vršky i do kraje vše vynahradí. Ano je to perfektní odměna. Od Sněžných jam, přes Voseckou b. do Harrachova je vyplužená cesta, ve které jde pohodově jet, bez píchnutí až do Harrachova. Bezva parta, překrásný den, díky všem. Jeden odřený obličej při posledním pádu už na mostě v Harrachově a jedna zlomená běžka na Špindlerovce (přesto střídavě dojel a doběhl až do Harrachova) svědčí o náročnosti dnešní trasy. O to větší dík patří všem.
Maruš od Pomaloušů složila tuto básničku, tak to já ji sem musím nakódovat:
Nač vymýšlet nové trasy,
stačí počkat na počasí.
Dnešek jsme si fakt užili,
snad tím,že jsme tři jen byli.

Často lyže zastavujem,
a koukáme pořád kolem.
Nad hlavami sluníčko,
na duši pak teplíčko.

Že nám někdy lyže sjede?
Počasí to kompenzuje,
ráno bych však nevěřila,
tůra se dnes vydařila.

Výhledy to byly krásné,
kam jen oko pohlédlo.
člověk z toho stále žasne,
čeho se nám dostalo.

25.2.2012 Jizerky
Ráno je upravená stopa zmrzlá, kdo se vyhýbá namazat klistr, tak maže celý den. Po pár ujetých metrech je tuhý vosk ze skluznice dole. Rozdíl několika výškových metrů je znát, dole kolem Jizerky a Předělu je za 2 hodiny stopa měkká, sníh ze stromů spadaný, nahoře Smrk a v Polsku se drží námraza a vše kolem je fotogeničtější. I lyže na námraze líp drží a jedou parádně. Až kolem 16.00 hod. se na Jizerce zvedá vítr, černá obloha slibuje srážky. Jako by nám Jizerka říkala "už jste si to zde užili, tak padejte domů" a přesně načasované. Krupice začíná padat v Kořenově, když sundáme lyže. Kdo si namazal jede celý den v pohodě, někteří se zbytečně trápí. Díky Věrce za postarání se o Pomalouše. Díky všem za pěkný, pohodový den. Jirka píše "I přes ty problémy s mazáním to byl opět parádní výlet."

18.2.2012 Skály
Předpovídaný déšť se opět nekoná, sluníčko se ukáže jen chvilku ráno. Sníh je těžký, mokrá vata, střídavé "mejdlo", přesto se mně podaří docela namazat jede a poměrně i stoupá. Velké množství sněhu, neprojetá stopa, větší kus trasy prošlapáváme, postup je pomalý i s kopce. Nejtěžší podmínky a trasa tuto sezonu. Zasloužených 42 km (VOLT 59 km). Ale krásné, omrzlé skály. Díky vedoucím, Jirkovi, Leošovi i ostatním za prošlapávání, díky za pohoštění na chalupě u Rázlů a klobouk dolů, že všichni statečně dojeli.

12.2.2012 Jizerky v Polsku
No, co tady k tomu mám říct, stačí se podívat na fotky a nemusím ani psát, natož o arktických mrazech. V 6.00 hod. sice píšou na Jizerce - 26°C, ale v 9.00 hod. už to dávno není pravda. Po prvních 500 metrech svlékáme trička a odkládáme teplé rukavice. Celý den se ani vánek nepohne a sluníčko už má pořádnou sílu. Je krásný, pohodový den, bezvadná, ukázněná parta lidí, celý den snad ta nejlepší viditelnost, jakou jsem zde zažila. Prašánek, jako peří, přesto, že kousek trasy prošlapáváme, jedeme celý den na tuhý modrý - pohodových 40 km (58 VO LT km) a 24 km (29 VO LT km). Škoda jen, že spousta lyžařů podlehla pesimistickým předpovědím a zůstala doma. Všichni, kteří přes katastrofickou předpověď ráno vstali a na přejezd jeli si zaslouží velké díky. Myslím, že veškeré obavy z některých spadly až po těch 500 metrech na lyžích. Nakonec všichni přiznali, že jsou rádi, že vstali a jeli. Díky Vám všem statečným, nejlepším z nejlepších. Díky, fakt díky za krásný a pohodový den. Ádo, příště se domluv na odvoz, když ti mrzne baterka a nestartuje.

4.2.2012 Javoří hory
No, mrzne, je potřeba jet, ale sluníčko není skrblík a hned od rána nás ohřívá svými paprsky a věřte, je to znát. Máme štěstí, že nefouká vítr, sníh je přemrzlý, rychlý. Sjezdy bezpečné, přes náročnost terénu se jede pěkně. Příjemná hospůdka na Janovičkách vše podtrhne. Nakonec v Broumově rozmrazujeme obě vázání Leošovým čajem, abychom nemuseli jít do vlaku v ponožkách - 29 km (VOLT 47 km). Zase jeden parádní den do sbírky, díky. Díky všem statečným, kteří neváhali vyjet. Díky Leošovi i za fotky.

28.1.2012 Jeseníky
V 8.00 hod. vystupujeme na Skřítku. Přátelé žádné přeháňky se opět nekonají, vítá nás sluníčko, které s náma zapadá až v 16.00 hod. v Ramzové. Po rozdělení na skupiny Červenohorské sedlo a Ramzová vyjíždíme do stopy, která je celou cestu přes Pecný, Jelení studánku, sjezdovkou sjedeme neskutečně krásně a bezpečně na Ovčárnu. Odtud jsou vyžehlené stopy přes Švýcárnu, Slatě, nad Jelenkou do Červenohorského sedla - 27 km, 43 VOLT km. Dál přes Bílý sloup, Vřesovou studánku, Sedlo pod Vřesovou studánkou, Trojmezí, Keprník a Šerák do Ramzové 41 km, 70 VOLT km jedou už jen Ti nejzdatnější. Z Červenohorského sedla je vyžehlená stopa na Červenou horu a dál už jen náročný terén projetý pouze lyžaři, stopy poničené pády a pěšáky. Není to procházka růžovým sadem (přesto, že ideálnější podmínky nemůžou být), těžkých 15 km, kde si všichni vyzkoušíme, že když říkám krkolomné sjezdy, tak to není nic lehkého. Ale před 30 a ještě i před 20 lety jsme v tomto terénu jezdili běžně. Asi proto umíme lyžovat, žádné vyžehlené stopy nebyly a nebyly nikde. Prostě do Ramzové dojeli nejlepší z dobrých. Jak to říká ten Luboš? "Kdo se mnou lyžuje, dobře lyžuje?" Mnohem horší a těžší mohl terén být, kdyby nebyl prašan, ale led, nebo ledová krusta. Fantastické sněhové podmínky, fantastické počasí, překrásné pohledy, ať se podíváš, kam se podíváš. Tak neskutečně krásné počasí (ano, první slunečný den tuto sezonu), sněhové podmínky i nazdobená příroda, která se nepodaří mnohokrát za život, prostě den, pro který stojí zato se ráno probudit. Vše vidíte z fotek. Děkuji fotografům, fakt mám problém vybrat, které sem dát, protože co fotka, to krása. Děkuji Ádovi, vedoucímu skupiny na Červenohorské sedlo, děkuji všem za překrásný, pohodový den a za disciplinovaný odhad délky trasy a svých fyzických a technických schopností.

21.1.2012 Jestřebí hory z Červeného Kostelce
Využíváme přítomnosti sněhu dole a nepříznivé předpovědi na horách a jedeme do Červeného Kostelce, odkud nás vedoucí vedou na Končiny, Krkavčinu, Odolov, Paseky a spodní cestou zpět k Bílému kolu, Odolov (pomalouši do Rtyně na vlak 20 km, 26 VOLT km), Švédský vrch, Krkavčina, Končiny, Studýnka, Pavlišov - 34 km, 46 VOLT km. lehce padá sníh a je mlha. Z Krkavčiny už je trochu vidět i dolů, parádně to jede. Předpovídaný vítr začíná foukat až před 16.00 hod. v Horním Kostelci při zpáteční cestě. Opět jsme to vymysleli nejlíp, jak to jen šlo, protože v Krkonoších bylo počasí daleko horší, než jsme měli celý den my. Díky vedoucímm za prošlapávání a vedení a všem účastníkům za pěkný den.

14.1.2012 Šerlich - Rokytnice v Orlických horách
Ráno jedeme komplikovaně v 7.21 hod., abychom stihli v Rokytnici vlak ve 13.22 hod., jenže v Dobřanech na točně busu se bus sklouzl a řidič má strach cokoliv udělat, volá proto dispečink, ať pošlou posyp. Po 45 minutách přijde někdo s kbelíkem popela, podsype kola řidič couvne otočí se a jedeme do Deštné, kde stíháme bus, který vyjíždí z Náchoda o 70 minut později. Časová rezerva je tatam, už nemá cenu spěchat. Jedeme ze Šerlichu přes Velkou Deštnou, Jelenku, Homoli, levou k Pěticestí, Anenský vrch - rozhledna (krásně omrzlá), Haničku do Rokytnice v Orlických horách (36 VOLT km). Parádní prašan, stromy jako v pohádce. Tak krásně, s minimální námahou jsem ještě do Rokytnice nejela. Na jedno namazání modrým jedu celý den. Dokonce i sluníčko pár krát ukáže svoji tvář. Děkuji za ukázněnou partu a krásně prožitý den.

7.1.2012 Rýchory
Začínáme na Pomezních boudách, kde Láďa zjišťuje, že má sice boty, lyže i hole, jenže nové lyže a staré boty, kde nesouhlasí vázání. Smutný se vrací busem ke Spáleňáku a domů. Není první ani poslední komu se to stalo. Ostatní jedeme z Pomezních bud, přes Kostel, Lysečiny, Rýchory (občerstvení) do Kalné vody, někteří do Trutnova (30 - 42 VOLT km). Krásná, pohádková zima, prašánek, perfektní, bezpečný sjezd k Sejfům s dojetím až na zastávku vlaku. A to vše do 14.00 hod., jak to parádně frčí. Díky za krásný a pohodový den. Kdo vyjel ví, kdo váhá a věří katastrofickým předpovědím ....

1.1.2012 Orlické hory, Vrchmezí
Jedeme ze sedla na Šerlichu, přes Šerlich na Vrchmezí, Polskem zpět k Bukačce a na Šerlich, dál přes Velkou Deštnou k Jelence, do Luisina údolí, nad sjezdovky a sjezdovkou do Deštné v Orlických horách 21 km (29 VOLT km). Bezpečné parádní sjezdy, dopoledne padá suchý sníh a je prašan, odpoledne mrholí. Díky za pěkný i když ne slunečný den.

Třetí bouda pod Liščí horou - Hradecká b. byla postavena zřejmě v roce 1830 a v roce 1971 vyhořela, pravděpodobně po samovznícení sena na půdě. Hradecká boudu určitou dobu využívaly Škodovy závody z Hradce Králové. Nebyla obnovena. Zůstala tu pouze bouda postavená Dr. K. Sedlakem - Zámeček.

Prvosenka - rok výstavby cca 1830, sloužila celá desetiletí rekreaci pracujících ze ZPA Čakovice. Objekt byl poprvé přestavován v letech 1975-1978, v roce 1984 získal při celkové rekonstrukci svůj současný vzhled i luxusnější podobu společenských interiérů. Od roku 1997 je majetkem soukromých firem.

Více zde - http://www.lyzarska.cz/index.php?PHPSESSID=b519d99ee2c8a5ced0dc8c174997947b&re=&msg=historie

Výrovka - O tom, kdy letní bouda na Výrovce stála a kdy zanikla, se zpráva nedochovala. V roce 1923 byla zamítnuta žádost Krkonošského německého spolku o zřízení útulny v sedle Výrovky, pravděpodobně již vzhledem k využití strategického místa pro vojenské účely. Tak v roce 1926 tu ženijní vojsko postavilo vojenský srub a o dva roky později Havlovu boudu, která vedle vojenského využití sloužila i veřejnosti. Byla v majetku Svazu čs. důstojníků a své jméno dostala podle legionáře generála Františka Havla, v tu dobu velitele ženijních vojsk v Čechách. V těžkých dobách roku 1938 sloužila bouda jako stálá četnická stanice. Přičiněním čs. vojáků vyhořely sousední boudy – Luční a Rennerova bouda, Bouda Prince Heidricha a Richtrova Bouda. Ovšem ani dvě boudy v sedle Výrovky ohni neušly. 11. 10. 1946 šestnáctiletý zaměstnanec lajdáctvím způsobil požár v garážích a odtud se oheň rozšířil na celý srub vojenské správy. Havlova bouda byla tehdy zachráněna, ovšem již 6. 2. 1947 tentýž zaměstnanec opět nedbalostí způsobil požár v podkroví a celá bouda během dvou hodin za vichřice a ve více než dvacetistupňovém mrazu vyhořela do základů. Národní správce Jan Duben se po dvou požárech přestěhoval na jednu z největších krkonošských bud – Liščí boudu, která potom vyhořela pod jeho správou v roce 1948. Skutečnost, že nedaleko vyhořelé Havlovy boudy umrzl lyžař přispěla k vybudování provizorního objektu Výrovky. V letech 1988 až 1990 byla postavena současná bouda podle návrhu architekta Vokatéhov z Trutnova polskou firmou Budimex.