www.levneucto.wbs.cz - mzdy, účetnictví, daně, náhradní plnění, ...

Uskutečněné lyžařské akce rok 2013

26.12.2013 Orlické hory - Pěticestí
Ze Šerlichu jedeme přes Velkou Deštnou na Pěticestí, zpět na Jelenku, Luisiným údolím nad sjezdovky a sjezdovkou do Deštné - 28 km. Sněhová pokrývka po celém hřebeni, mokrý, pomalý sníh - větší dřina. Sluníčko sice svítí někde nad mraky, což nám vůbec nebrání prožít pěkný den. Díky.

21.12.2013 Orlické hory - Pěticestí
Ze Šerlichu jedeme přes Velkou Deštnou na Pěticestí, zpět na Jelenku, Luisiným údolím nad sjezdovky a běžkařskou parádně projetou a vyžehlenou stopou do Deštné - 28 km. Sněhová pokrývka po celém hřebeni, zmrzlý, rychlý sníh bere vosky z běžek. Slunečný pěkný den díky všem zúčastněným.

11. - 15.12.2013 První namazání na chatě Výrovce v Krkonoších.
Ve středu jedeme na běžkách od Javoru přes Husovu b., Oddech (občerstvení), Lučiny, Prvosenku (občerstvení), Lišku na Výrovku - 13 km (zmrzlý, neupravený sníh). U Lyžařské boudy vyjíždíme z mlhy a od této doby máme celý pobyt krásné slunečné počasí s bezvadnou viditelností. Krkonoše jsou jako na dlani a v moři mraků jsou rozlišena jednotlivá pohoří a vrcholky - Hejšovina, Bor, Vraní hory se Špičákem, Rychlebské h., Jeseníky, Ještěd i Jizerky. Pastva pro oči. Ve čtvrtek jedeme z Výrovky na Luční b. přes Obří b. (necháváme běžky), Sněžku, Obří b., na běžkách nad Malý Staw, Luční b. na Výrovku - 12 km ve velmi náročném zmrzlém terénu. Ve vyžehlených stopách umí jezdit každý, zde se ukazuje, kdo lyžovat umí ... Celý den bezvětří, slunečno s perfektní viditelností. V pátek jedeme přes Bufet a Klínovky na Pláně, boudu na Pláni a zpět přes Klínovky, Dvorskou a Rozcestí na Výrovku - 13 km v o malinko lepším sněhu než včera. Cesty jsou zmrzlé, těžko sjízdné, ale po louce kolem Klínovek jde docela dobře i točit. V sobotu jedeme přes Rozcestí na Klínovky, magistrálou pod Friesovkama k Lahrovým b., plynovodem pod Dvorskou, nad Tetřevky, přes Hrnčířské b., Oddech (občerstvení), Kolínskou b., zpět přes Lučiny, Prvosenku (občerstvení), Lišku, Rozcestí na Výrovku - 21 km. Hlavní trasy jsou sjízdnější, díky většímu počtu víkendových lyžařů. K večeru se zvedá inverze a ráno se probouzíme do mrakem zahalené Výrovky. V neděli jedeme z Výrovky stejně jako ve středu sem, s tím, že Lišku objíždíme - 15 km. Od Rozcestí svítí opět sluníčko až do Pece. Díky mraku je námraza i ve stopě, což je paráda, protože se dá docela dobře i točit. Sjezdovka nemá chybu. Díky Leošovi, kytaře, kterou nám nechává k dispozici a Jiráskovic omladině máme večery hudebně zpříjemněny. Co lidovek jsme jakoby z podzemí vyhrabali. Díky všem zúčastněným, díky Péťovi za parádní počasí, díky za parádně prožitých 5 dnů. Už se těším na další akci.

7.12.2013 Orlické hory - Vrchmezí, V. Deštná, Jelenka, Deštné v Orl. H.
Další sněhová nadílka přišla i sem a na Šerlichu jsme mezi prvními lyžaři ochotnými si prošlapávat stopu. Vzhledem k předpovězenému silnému větru (který se opět nekoná) jedeme na Vrchmezí. Prošlapávané závěje dosahují místyskoro moji výšky. Jde to pomalu a je to pěkná dřina. Na Vrchmezí dáme svačinu a že to otočíme po své stopě (prošlapávat ještě Polskem nás přešlo). Než se nasvačíme vidím světla, říkám skútr? Houby jak se to přiblížije, tak nabývá na objemu a ona je to rovnou rolba. Tak my se dřeme, proto aby nám rolba naše stopy zhatila a ty krásné převěje jsou také fuč. Všechno to srovnala. Je po romantice, tak nastoupíme do stopy a frčíme zpět. Navíc se domlouváme a jedeme ještě na Velkou Deštnou a přes Jelenku a Luisino údolí nad sjezdovky. Dolů do Deštné se upravenou sjezdovkou dá parádně a bezpečně točit i na běžkách. No, paráda i bez sluníčka. Díky všem za pěkný den.

1.12.2013 Orlické hory - Pěticestí
Fantazie - parádní, celistvá sněhová pokrývka, příroda jako v Mrazíkovi, místy lehce padá krupice - 28 km (37 VOLT km). Není na co čekat.

Nová sezona 38. ročník

13.4.2013 Benecko - Žalý
Poslední výlet této sezóny jedeme na Benecko, kde je stále souvislá sněhová pokrývka i když sníh v lese je díky jehličí malinko horší kvality. Sluníčko svítí kdesy nad mraky, přesto je to pěkně strávený den. Díky.

6.4.2013 Šerlich - Náchod
Paradoxně se nám daří 6.dubna dojet ze Šerlichu téměř do Náchoda - 28 km. Končíme nad Českou Čermnou jen kvůli Janě, aby stihla vlak z Náchoda do Starkoče. Díky za pěkný ladovský den.

23.3.2013 Šerlich - Rokytnice
Vážení, že budou v sobotu parádní podmínky jsem věděla už ve středu, kdy jsem z Babí a Pavlišova viděla ojíněný hřeben Orlických i Broumovských stěn, ale že to bude až tak parádní, prašan 23. března jsem nevěřila. A sluníčko samozřejmě, bezva parta k tomu a už chybí jen poděkovat všem za krásný, pohodový den. Těm nahoru nezapomínám děkovat, aby na nás nezanevřeli. Paní Zima nám dává svým mrazem pocítit, kdo tu je pánem, přesto, že je jaro. 31 km (VOLT 42 km).

16.3.2013 přejezd Krkonoš
Z Pece a z Přední Labské do Harrachova. Přátelé letos je i sluníčko, prašan a bezvětří. Přesto, že tento přejezd je nejnáročnější (37 km, 70 Volt km), letos jsme odměněni super podmínkama i počasím. Mrkněte na fotky, celý den jedu jen v triku a košily a mažu modrý tuhý. Od Vosecké b. to opět jede až do Harrachova téměř samo. Ano, je to moc pěkný výlet. Díky ukázněné partě lyžařů a díky nahoru za neskutečně parádní počasí i podmínky.

9.3.2013 Rýchory
No, sluníčko zrovna nesvítí, sníh je mokrý, ale neprší a stopa je po Lysečiny čerstvě vyžehlená. Trochu klistru je lepší než sádlo. Po hranici je sníh zmrzlý a od Rohu hranic opět mokrý, což je velmi příznivé na sjezd do Svobody. Bezva parta a sníh až do Svobody - 23 km. Díky za pěkný den.

2.3.2013 Orlické hory - Olešnice - Č. Čermná
Vidíte tu krásu? Ladovská zima, neuvěřitelně krásná. Ze Šerlichu jedeme nad Polskem na Vrchmezí, přes Polomské sedlo kolem Polomského kopce, nad Čihalkou do Olešnice - občerstvení jako na objednávku, ale protože to jede jako o závod, jsme zde brzy na to, abychom vydrželi do odjezdu busu v restauraci. Proto se nás polovina zvedá a jedeme Polskem na Borovou a Č. Čermnou. Přemrzlý ostrý sníh bere vosky z lyží, koho baví mazat, tak maže klistr, kdo má ruce, jede víc rukama. Překrásný den vše vynahradí. Bezva parta a parádně prožitý den, díky všem a těm nahoru tuplem!

23.2.2013 Jestřebky
Jedeme z Petříkovic přes Paseky, Odolov a Chlívce do Náchoda - 40 km (54 VO LT km) na tuhý modrý, takže to jede skoro samo. Sluníčko sice nesvítí, je mlha na Pasekách trochu fouká, ale opět jsou neuvěřitelné podmínky. Zřejmě jediná možnost tuto sezonu přejet hřeben Jestřebek a dojet do Náchoda. Nezaváhali jsme, máme štěstí. Bezva parta, parádní den díky všem.

16.2.2013 Jizerské hory
Nesvítí sluníčko i když se na pár okamžiků ukazuje jako jakési zadostiučinění, lehce mrzne. Místy je mlha, ale na vyžehlené prašanové stopy bohatě stačí modrý tuhý vosk. Jede to i do kopce, v pohodě najezdíme 25 - 48 km a do odjezdu busu máme dost času na občerstvení i posezení v hospůdkách. Jirkovi patří velký dík, že nelenoval a přijel za náma z Liberce, aby nás protáhl i po místech nám dosud neznámých. Parádní den, bezva parta a super podmínky. Díky za vše i za fotky.

9.2.2013 Rokytnice ze Šerlichu
Rokytnice je dobrá volba. Jedeme přes Komáří a Anenský vrch - 31 km (VOLT 42 km). Parádní sníh (jedno namazání modrým tuhým na celý den), i sluníčko se nám ukázalo, bezva parta, co víc si přát. Další parádní den do sbírky. Díky všem.

2.2.2013 Krkonoše
Ráno mrknu z okna na pouliční lampu - prší, 2. února a normálně prší. Nebýt naplánovaná vyjížďka, zalezu zpět do postele a vstávám, až se vzbudím. Poprvé v životě si na běžky oblékám pláštěnku a ťukám si na čelo. Cestou vlakem z Trutnova už padá lehce sníh. Mažeme modrý, tuhý, kdo nevěří a maže fialový, má problémy s lepením sněhu. Fakt je prašan a místy až 30 cm. I sluníčko se ukazuje, ale ani nemusí, protože po tom ranním deštivém zážitku jsme všichni nad míru spokojeni. Z Hnědého vrchu jedeme vodovodem na Dvorskou - občerstvení, pokračujeme k Husím b. a plynovodem k Hrnčířským b. a k Oddechu, kde dáme opět občerstvení. Zdravíme se s přáteli z Trutnova a pokračujeme nad Václavák, traverzem pod Černou horou přes sjezdovku na sáňkařskou cestu (perfektně upravená), po které do Janských Lázní k Lesnímu domu - 31 km (49 VOLT km). Mezi Oddechem a Kolínskou b. fouká vítr. Opět se potvrdilo, že podle podmínek a počasí v Náchodě nelze nic určit. Kdybych zalezla do postele a pak mrkla na webové kamery, tak by mě asi klepla pepka. Díky všem za parádní den i když trochu chaotický.

26.1.2013 Jeseníky
Jedeme z Ovčárny přes Praděd, Švýcárnu na Červenohorské sedlo a dál na Červenou horu a Vřesovou studánku. Z vyhlídky nad Vřesovou studánkou mrkneme dolů i ke Zlatým horám a jedeme zpět na Červenohorské sedlo - 22 km a někteří do Filipovic 25 km. Vše v jednom - počasí, podmínky, parádní sníh, pohodová parta, však se mrkněte sami. Díky za krásný pohodový den s bezva partou lidí. Hochům díky za fotky.

19.1.2013 Bor
Z Machovské Lhoty k Pasterce mnoho sněhu není, stále na "kameňačky". Hoši nás protáhnou krásně zasněženým hřebenem Boru do Pstroužného. Dál jedeme přes Žďárky (občerstvení) a kolem kravína, Homolky na cyklostezku, po níž se dostaneme do Bělovse a Montací k pivovaru. Krásná, pohádková příroda s nadýchaným prašanem. Díky hochům za vedoucování a všem i nahoru za krásný, pohodový den.

12.1.2013 Pomezní boudy - Svoboda nad Úpou
Dočkali jsme se i na Krkonoších je po čem lyžovat. Krásný, nadýchaný prašánek, misty upravené stopy i k restauraci Hubertus nad Žacléřem, která je otevřená s příjemným občerstvením. Zpět k Rýchorskému kříži, přesto, že do kopce, jede to samo. Cesta do Svobody není upravená s kolejí od auta po rozcestí do Sejfů, kde kolej mizí, jede se líp. Poslední prudký kopec k louce je málo zasněžený, proto nebezpečný sjezd. Po louce ještě k lesu nad Svobodu dojedeme - 21 km (29 VOLT km). Parádní, pohodový den. Díky.

5.1.2013 Orlické hory - Pěticestí
V sedle pod Šerlichem sice ráno trochu mrholí, ale jen do první zatáčky. Před Velkou Deštnou chumelí a pak od Homole už zase nic a na zpáteční cestě Bunkrovkou je vidět dolů do kraje a začíná svítit sluníčko. Na Pěticestí je stále souvislá sněhová pokrývka. Dnes mokrý, pomalý sníh, moc namazat nejde, nad sjezdovkama je umrzlo a sjezdovka do Deštné už je docela dobře i pro běžkaře sjízdná. Opět jsou podmínky nad očekávání a pro bruslaře ideální. 27 km (38 VOLT km). Díky za pěkný den.

1.1.2013 Orlické hory - Pěticestí
Fantazie, neskutečně parádní podmínky. Suchý, přemrzlý, rychlý a přitom bezpečně sjízdný sníh. Souvislá sněhová pokrývka po celém hřebeni od Šerlichu k Pěticestí v čerstvě upraveném vydání. Luisiným údolím nad sjezdovkama je asi 5. metrový úsek, kde je nedostatek sněhu. Na tuhý modrý jedu celý den i do kopce to jede samo - 27 km (38 VOLT km). Na sjezdovce do Deštné jsou časté zmrzlé, rychlé a běžkama neovladatelné plotny. Za parádně prožitý den díky děvčatům i těm nahoru.