www.levneucto.wbs.cz - mzdy, účetnictví, daně, náhradní plnění, ...

Uskutečněné lyžařské akce rok 2014

22.2.2014 Orlické hory - Pěticestí
Dnes už to vypadá hodně jarně, mokrý sníh, nesouvislá sněhová pokrývka, ale stále to jde, i když místy příkopama. Hoši jedou na Zakletý - 29 km.

15.2.2014 Orlické hory - Pěticestí
Námraza v týdnu vylepšila stopu. Sice není souvislá sněhová pokrývka, ale hoši jedou na Zakletý a pochvalují si podmínky i počasí - 29 km.

8.2.2014 Krkonoše
Z Pece pod Sněžkou, Javor, Husova b., Lučiny, Liška, Bufet, Výrovka, zpět Bufet, Dvorská b., sjezdovkou a loukou na plynovod, nad Tetřevky, pod Lesní, Hrnčířské b., Kolínská b., vpravo jako na Zrcadlovky, Černá h., Sokolská b., sáňkařská do Janských L. - 31 km. Parádní přemrzlý sníh se místy (na sluníčku) mění v "mejdlo". Sněhová pokrývka je souvislá pod Černou horu. Mezi Hofmankama a Zrcadlovkama už místy sníh chybí. Jinak parádní den o čem i fotky hovoří. Díky.

1.2.2014 Orlické hory - Pěticestí
Předpověď silného větru sice odradila několik lyžařů ze stopy, ale skalní jedou i dnes. Jsou -3°C, vítr pouze nárazový a ty nárazy nejsou až tak katastrofické, jak je opět předpovědi zveličují. Horší je, že nám vítr přemístil sníh, tudíž místy pohádkově krásné (viz fotky), místy už nesjízdné. Ze Šerlichu na Pěticestí již není souvislá sněhová pokrývka. Kdo jste tedy do dneška nevyjel, budete si muset opravdu na sněhový příděl počkat. Jedeme na tuhý fialový na Pěticestí a zpět - 26 km. Sluníčko svítí celý den v Orlickém Záhoří, na hřebenii se drží mrak. Přesto díky za parádní den.

26.1.2014 Orlické hory - Pěticestí
Dnes pro "změnu" ze Šerlichu na Pěticestí. Přesto, že je ráno -15°C, než přijedeme na Šerlich je na sluníčku parádně teplo, bezvětří a opět ten den nemá chybu. Díky. Na Velké Dětné je na sluníčku + 10°C.

25.1.2014 Orlické hory - Pěticestí
No, 50 čísel sněhu opravdu na hřebeni Orlických hor dnes není, ale nevím na co dřív a kam se podívat, co je kolem nádhery - Mrazík se počinil však mrkněte. Jo mráz, to je zvláštní 25. ledna si dovolí mrznout a celých -12°C, neuvěřitelé .... "co si to ta příroda dovoluje!". A už vážněji, protože svítí sluníčko a je absolutní bezvětří není ani znát, že mrzne, pravda ve stínu je trochu chladněji. Na Pěticestí je souvislá sněhová pokrývka, ale kdo pluží občas nějakou tu škváru schytá. Jak vidno z fotek, skutečně překrásný den s pastvou pro oči. Díky pohodovým účastníkům a "Péťovi" za parádní den. Díky. Tak už se lyžaři proberte a vyjeďte, vždyť už je konec ledna...

11.1.2014 Jestřebky na kole
No, není to omyl, paní Zima se letos ještě asi neprobudila. Sníh z minulého roku nám taje, i na Orlických k Pěticestí už není souvislá sněhová pokrývka jedeme tedy provětrat kola. Ráno je sice rtuť na teploměru asi na 4°C, ale přes den je příjemně i sluníčko. Jedeme přes Hronov, Stárkov, Odolov, Řehačku (občerstvení), Markoušovice, Velké Svatoňovice, Rtyně, Zbečník, Hronov a domů - 64 km (700m). Díky za pěkný den.

4.1.2014 Orlické hory - Pěticestí
Sluníčko je nad mraky, na stromech jsou kapičky vody, místo sněhu, nebo námrazy, ale neprší. Sněhová pokrývka není souvislá, ale na cestě ze Šerlichu na Pěticestí a zpět jsem nemusela sundat běžky - 26 km. Vytátá místa na asfaltu jdou objet. Sníh je mokrý, ale jede to a sjezdy jsou bezpečné. Podmínky podobné jako v dubnu, přesto díky za pěkný den.

1.1.2014 Orlické hory - Pěticestí
"Jak na Nový rok, tak po celý rok" říká pořekadlo a vůbec bych se nezlobila, kdyby se to alespoň částečně vyplnilo. Tím chci říct, že jsme opět nezaváhali, že jsme na Šerlich jeli, opět to bylo nad očekávání. Sice jedeme párkrát patníkama, protože z asfaltu sníh zmizel, ale lyže jsme sundávat nemuseli. Sních byl přemrzlý a ve stopě trochu námrazy, takže i jehličí je přikryté. Paráda, dobrý začátek roku. Otočka na Pěticestí 26 km. Díky. Fotky nejsou, protože jsem zapomněla doma foťák, holt už mi není 20, ani 25 ...

26.12.2013 Orlické hory - Pěticestí
Ze Šerlichu jedeme přes Velkou Deštnou na Pěticestí, zpět na Jelenku, Luisiným údolím nad sjezdovky a sjezdovkou do Deštné - 28 km. Sněhová pokrývka po celém hřebeni, mokrý, pomalý sníh - větší dřina. Sluníčko sice svítí někde nad mraky, což nám vůbec nebrání prožít pěkný den. Díky.

21.12.2013 Orlické hory - Pěticestí
Ze Šerlichu jedeme přes Velkou Deštnou na Pěticestí, zpět na Jelenku, Luisiným údolím nad sjezdovky a běžkařskou parádně projetou a vyžehlenou stopou do Deštné - 28 km. Sněhová pokrývka po celém hřebeni, zmrzlý, rychlý sníh bere vosky z běžek. Slunečný pěkný den díky všem zúčastněným.

11. - 15.12.2013 První namazání na chatě Výrovce v Krkonoších.
Ve středu jedeme na běžkách od Javoru přes Husovu b., Oddech (občerstvení), Lučiny, Prvosenku (občerstvení), Lišku na Výrovku - 13 km (zmrzlý, neupravený sníh). U Lyžařské boudy vyjíždíme z mlhy a od této doby máme celý pobyt krásné slunečné počasí s bezvadnou viditelností. Krkonoše jsou jako na dlani a v moři mraků jsou rozlišena jednotlivá pohoří a vrcholky - Hejšovina, Bor, Vraní hory se Špičákem, Rychlebské h., Jeseníky, Ještěd i Jizerky. Pastva pro oči. Ve čtvrtek jedeme z Výrovky na Luční b. přes Obří b. (necháváme běžky), Sněžku, Obří b., na běžkách nad Malý Staw, Luční b. na Výrovku - 12 km ve velmi náročném zmrzlém terénu. Ve vyžehlených stopách umí jezdit každý, zde se ukazuje, kdo lyžovat umí ... Celý den bezvětří, slunečno s perfektní viditelností. V pátek jedeme přes Bufet a Klínovky na Pláně, boudu na Pláni a zpět přes Klínovky, Dvorskou a Rozcestí na Výrovku - 13 km v o malinko lepším sněhu než včera. Cesty jsou zmrzlé, těžko sjízdné, ale po louce kolem Klínovek jde docela dobře i točit. V sobotu jedeme přes Rozcestí na Klínovky, magistrálou pod Friesovkama k Lahrovým b., plynovodem pod Dvorskou, nad Tetřevky, přes Hrnčířské b., Oddech (občerstvení), Kolínskou b., zpět přes Lučiny, Prvosenku (občerstvení), Lišku, Rozcestí na Výrovku - 21 km. Hlavní trasy jsou sjízdnější, díky většímu počtu víkendových lyžařů. K večeru se zvedá inverze a ráno se probouzíme do mrakem zahalené Výrovky. V neděli jedeme z Výrovky stejně jako ve středu sem, s tím, že Lišku objíždíme - 15 km. Od Rozcestí svítí opět sluníčko až do Pece. Díky mraku je námraza i ve stopě, což je paráda, protože se dá docela dobře i točit. Sjezdovka nemá chybu. Díky Leošovi, kytaře, kterou nám nechává k dispozici a Jiráskovic omladině máme večery hudebně zpříjemněny. Co lidovek jsme jakoby z podzemí vyhrabali. Díky všem zúčastněným, díky Péťovi za parádní počasí, díky za parádně prožitých 5 dnů. Už se těším na další akci.
Trochu povídání o Krkonošských boudách včetně Výrovky je v záložce Lyže - přejezdy, Uskutečněné akce rok 2012

7.12.2013 Orlické hory - Vrchmezí, V. Deštná, Jelenka, Deštné v Orl. H.
Další sněhová nadílka přišla i sem a na Šerlichu jsme mezi prvními lyžaři ochotnými si prošlapávat stopu. Vzhledem k předpovězenému silnému větru (který se opět nekoná) jedeme na Vrchmezí. Prošlapávané závěje dosahují místyskoro moji výšky. Jde to pomalu a je to pěkná dřina. Na Vrchmezí dáme svačinu a že to otočíme po své stopě (prošlapávat ještě Polskem nás přešlo). Než se nasvačíme vidím světla, říkám skútr? Houby jak se to přiblížije, tak nabývá na objemu a ona je to rovnou rolba. Tak my se dřeme, proto aby nám rolba naše stopy zhatila a ty krásné převěje jsou také fuč. Všechno to srovnala. Je po romantice, tak nastoupíme do stopy a frčíme zpět. Navíc se domlouváme a jedeme ještě na Velkou Deštnou a přes Jelenku a Luisino údolí nad sjezdovky. Dolů do Deštné se upravenou sjezdovkou dá parádně a bezpečně točit i na běžkách. No, paráda i bez sluníčka. Díky všem za pěkný den.

1.12.2013 Orlické hory - Pěticestí
Fantazie, krásná příroda, parádní podmínky. Přemrzlý sníh a souvislá sněhová pokrývka po celém hřebeni, příroda jako v Mrazíkovi, od Šerlichu k Pěticestí a dokonce lyžaři projetá stopa ze včerejška - 26 km (38 VOLT km). Škoda, že jsem si nevzala novější lyže. Díky za parádní den v pohádkové říši Orlických hor.